En leders guide til den beste innsikten

Har du ikke de rette verktøyene kan du ofte nødt til å ta beslutninger basert på gamle rutiner eller data som ikke er oppdatert. I dagens markeder hvor endringer skjer raskere enn noen gang og i en verden hvor fremskrittene skjer oftere og fortere enn tidligere er det ikke sikkert at dette er godt nok grunnlag for å ta de beste beslutningene. Her har vi listet opp noen gjennomførbare punkter som kan hjelpe deg med å få riktig data som kan hjelpe deg til å ta de gode beslutningene. Nedenfor finner du også en e-bok fra Microsoft som omhandler det samme temaet.

Sørg for informasjonsdeling på tvers av hele organisasjonen

Noe av det viktigste og første som må gjøres er å sørge for at data fra alle virksomhetsområder er lett tilgjengelige, men dette er bare det første trinnet for å oppnå forretningsintelligens i hele organisasjonen. For å ta organisasjonen til neste nivå, trenger du sammenkoblede data, forretningsanalyse og veiledning om hvordan du best kan utnytte det. Microsoft Dynamics 365 hjelper deg å se alt organisasjonen din gjør i sanntid, og bemyndiger arbeidsstyrken til å ta mer informerte beslutninger og oppnå større resultater for virksomheten din. I denne artikkelen viser vi deg hvordan god og riktig innsikt kan hjelpe deg å forstå kundene dine bedre og respondere raskere, samtidig som du skaper en mer produktiv, smidig arbeidsstyrke.

Fullfør den digitale feedback loopen

Fremtidig vekst på tvers av organisasjonen og forretningsmodellene for hele bransjer vil i stor grad bli drevet av en mer intelligent anvendelse av digitale teknologier. Dette for å engasjere kunder, redesigne og utvikle produkter og tjenester, transformere driften og benytte de ansatte sitt potensiale.

Engasjer kundene

Måten virksomheter samhandler med kunder har blitt dramatisk endret i denne stadig mer sammenkoblede verden. I dag trenger selskapet dyp innsikt i markedet og om kundene for å skape personlige, kontekstuelle interaksjoner på tvers av alle kanaler, og i sin tur fremme kundelojalitet.

Lever større relevans med innsideinformasjon

Med intelligent CRM fra Dynamics 365 kan ansatte bedre produktiviteten ved å bruke Power BI dashbord, kontekstdiagrammer og grafer for å få viktig innsikt om kundene. Prediktiv lead score kan for eksempel forbedre salgsteamets gevinst muligheter gjennom priotering av potensielle leads etter hvem som har høyest sannsynlighet for å bli kunder. Og med tilgang til kundeforholdshistorikk sammen med kontekstuelle spørsmål, kan salgsteamet skreddersy aktivitetene til hvert enkelt individ.

Forutse kundebehov med ekstern informasjon

Dynamics 365 hjelper deg også med å bygge sterkere kundeforhold ved å forutse hva folk ønsker ved å bruke data fra flere kilder, inkludert sosiale medier og andre relevante nyheter. Dynamiske profiler som har oversikt over kunder og deres sosiale medieaktiviteter kan hjelpe deg med å skape dypere forhold. Gjennom bevissthet om deres forespørsler om online tjeneste, kan teamet ditt tilpasse kommunikasjon og svare raskt på kunden sitt spesifikke behov, og på den måten øke kundetilfredsheten.

Optimaliser driften

Uansett hvordan type produksjon selskapet driver med kan Dynamics 365 utvikle måten det jobbes på og transformere prosessene. Løsningen lar ikke bare bedrifter være mer kostnadseffektive og arbeidstagervennlige, men oppmuntrer også til en proaktiv tilnærming til  problemløsing. Dyp innsikt øker muligheten til å forutse fremtidige behov og handle proaktivt.

Akselerer innvirkningen med maskinlæring

Med maskinlæring kan du transformere forretningsprosessene dine slik at de blir smartere og mer produktive. Dette gjøres ved å koble realworld-data fra tusenvis av sanntids automatiserte parametere. Dette skaper en tettere kobling mellom maskin, leverandør og kunde. Noe som fører til forbedret produktkvalitet og kortere produksjonstid som igjen oppfyller kundens forventninger bedre og i tillegg minsker avfallsmengden.

Ta beslutninger basert på informasjon med enhetlig rapportering

Med kunstig intelligens og prediktiv analyse kan du effektivisere måten dere gjør forretninger. Ved å tilby sanntids rapporteringsfunksjoner hjelper det teamet ditt til å få mer ut av dataene deres. Med Dynamics 365 har du tilgang til over 50 rollebaserte, fleksible arbeidsområder som gir en enhetlig oversikt over forretningsprosessene ved hjelp av grafikk, fliser, KPIer og hurtigkoblinger som effektiviserer produktiviteten. Denne innsikten kan brukes til å forbedre produktkvaliteten og leveringshastigheten, mens du forenkler ressursstyringssystemene samtidig.

Picture of female hands with pen.Businessmans crew working investment project modern office.Using contemporary laptop. Worldwide connection technology icons,stock exchanges graphics interface.

Gi de ansatte verktøyene de trenger

Det å bruke kunstig intelligens handler ikke om å erstatte menneskelige ferdigheter – det handler om å forsterke menneskelig oppfinnsomhet med intelligente verktøy som synliggjør innsikt og dette kan overføres til handling.

Reager raskere og smartere med prediktiv analyse

De prediktive innsiktfunksjonene som er innebygd i Dynamics 365 kan hjelpe teamet ditt med å avdekke mønstre i historiske- eller transaksjonsdata for å forutse fremtidige hendelser og hjelpe deg med å ta bedre beslutninger, noe som igjen øker den generelle ytelsen og lønnsomheten for selskapet.

Effektiv samarbeid med mixed reality

Mange arbeidere trenger sanntidsinformasjon og data i sammenheng med deres virkelige arbeidsmiljø. Mixed reality er unikt for å gjøre akkurat det. Teknikere kan bruke augmented reality for å utføre planlagt vedlikehold og kompliserte reperasjoner eksternt. De som er eksperter på området kan via augumented reality samarbeide med ansatte på eksterne lokasjoner hvor det som skal vedlikeholdes eller repareres befinner seg, i stedet for å reise og se utstyret personlig.

Utvikle og forbedre produkter kontinuerlig

Ta digital transformasjon til det neste nivået. Med viktig innsikt fra maskinlæring og AI finner du nye måter å forbedre kvaliteten på produktene dine. Dette kan utnyttes til å redefinere forretningsmodellen for på den måten å tilby ny verdi for kundene dine.

Bruk sanntidsdata til å avdekke mønstre

Dynamics 365 kan hjelpe virksomheten din til å se på kundedata i et nytt lys. Ved å avdekke kjøpsmønstre, sesongvariasjoner og annen viktig informasjon er det muligheter for å forbedre din eksisterende produktserie og skape nye markedstilpassede produkter.

Koble til data for å skape merverdi

Når du kan identifisere kundenes behov før det er et problem, bygger du verdiøkende tjenester som forvandler engangskjøp til langsiktig kundelojalitet. Dette kan gjøres gjennom automatiserte prosesser og registrering av sanntidsinformasjon for eksempel i forhold til belastning og slitasje slik at du har mulighet til å handle proaktivt.

Gjør innsikt til handling

Dynamics 365 hjelper bedriften din med å identifisere trender, forutse muligheter og gir deg kraftig innsikt gjennom dyp analyse og datavisualisering.

Å tilgjengeliggjøre forretningsinformasjon på tvers av organisasjonen gir handlingsutløsende innsikter arbeidsstyrken din trenger for å bygge dypere kundeforhold, optimalisere driften og forbedre kvaliteten på produktene dine. Nå kan du bli mer smidig og proaktiv ved å utnytte potensialet til big data på praktiske og inntektsbringende måter.

E-bok: The Savvy leader's guide to real-time insights

Teksten ovenfor er et utdrag hentet fra Microsoft sin e-bok «Savvy leader’s guide to real-time insights» og bearbeidet. Her kan du lese hele e-boken som har et mer utfyllende innhold med blant annet referansehistorier.
Microsoft Dynamics 365

Les mer om Dynamics 365

Microsoft Dynamics 365 er en løsning som gir deg innsikt og er en dynamisk løsning som er laget for vekst. Den er utviklet for at det skal bli enklere å ta beslutninger basert på riktige data samt øke effektiviteten og redusere kostnadene. Løsningen er en forretningsplattform som stadig utvikles og berikes med nye applikasjoner.

Er det noe du lurer på i forhold til moderne forretningsløsninger?

Ta kontakt med oss så besvarer vi dine spørsmål rundt ERP, skyløsninger og digitalisering.