Dynamics 365 Field Service

Gi dine kunder det beste servicetilbudet på markedet

Transformer dine kunders serviceopplevelser med Dynamics 365 Field Service. Microsoft applikasjonen gir deg mulighet til å levere et sømløs ende-til-ende servicetilbud. Revolusjonerende CRM funksjoner, koblet sammen med maskinlæring, blandet intelligens og IoT sørger for at du leverer proaktiv service og gir dine teknikere nye digitale verktøy for problemløsning.

Fem sjekkpunkter for å vite om Field Service er riktig for deres virksomhet:

Kjenner du deg igjen i disse sjekkpunktene kan Microsoft Dynamics 365 med Field Service være en løsning for dere. Da kan dere få en bedre kundeservice og mer effektiv håndtering av ettermarkedet.

Er dere et selskap som driver service der produktene er installert vil Field Service kunne gi store gevinster i forhold til kapasitetsutnyttelse, kundetilfredshet og digitalisering.

Microsoft Field Service

Planlegg service før kundene dine må be om det

Med Dynamics 365 og Field Service kan du opprettholde kontakt med kundene dine til enhver tid. Azure-sensorer med innebygd IoT-teknologi som overfører sanntidsdata til Microsoft Dynamics 365 slik at teknikere kan overvåke kundens systemer eksternt. Slik tilrettelegger applikasjonen at du kan planlegge service på kundens utstyr, før kunden må etterlyser det selv.

Ved at du kan forutsi, oppdage og levere service på utstyr før kundene dine selv oppdager at et problem har oppstått, sikrer du at dine kunder kan opprettholde en konsekvent og pålitelig drift. Gi dine kunder forutsigbar service gjennom automatiserte tale- og tekstpåminnelser om når det er avtalt service på utstyret, og opplev av kundetilfredsheten øker.

Få full oversikt over ressursene dine

I tillegg til å levere proaktivt servicearbeid, hjelper Dynamics 365 Field Service deg med å få oversikt og kunne allokere ressursene dine optimalt. I applikasjonen får du enkelt oversikt over hvor dine teknikere befinner seg, og ved hjelp av AI-teknologi kommer Dynamics 365 Field Service med anbefalinger om hvilke teknikere som har den rette erfaringen for de ulike serviceoppdragene.

Interaktive kart med dra-og-slipp planleggingstavle gjør det enkelt å fordele ressursene, samtidig som du får god oversikt over teknikere og serviceoppdrag. Automatiske planleggingsanbefalinger med hjelp av AI reduserer også reisetid og optimaliserer hvordan dere responderer på forsinkelser, annulleringer og hastearbeid hos kunden.

Gjør det enklere for dine teknikere å løse kundens problem

Ved at du kan koble teknikerens erfaring med kundens problem, gjør at du oftere får teknikere på stedet som har erfaring med oppgaven og kan løse den raskt. Likevel vil det oppstå situasjoner hvor teknikere som ikke sitter på rett erfaring må løse nye problemer. Da kan teknikeren få hjelp gjennom Dynamics 365 ved å få trinnvise fremgangsmåter eller opprette Dynamics 365 Remote Assist videosamtaler hvor mer erfarne teknikere kan guide arbeidet i sanntid.

Teknikere kan også enkelt få tilgang til tidligere serviceaktivitet på utstyret ved å få tilgang til kundens historie, tidligere arbeidsordrer og detaljert informasjon om utstyret til kunden. Etter arbeidet er utført, kan teknikeren enkelt oppdatere kundeinformasjonen ved å ta bilder, videoer og gjøre talenotater gjennom mobilappen. Slik kan sørger dere for at dere opprettholder en sterk standard for neste gang en teknikere skal sendes ut på oppdrag til kunden.

Viktige funksjoner og roller i Dynamics 365 Field Service

Løsningen inneholder en rekke funksjoner som tilrettelegger for at ulike roller i din bedrift kan utføre arbeidet sitt optimalt. Investering i Dynamics 365 Field Service gir deg blant annet:

  • Verktøy for planlegging og levering
  • Kommunikasjonsverktøy
  • Brukervennlig mobilprogram
  • Administrasjon av aktiva
  • Preventivt vedlikehold
  • Funksjoner for varebeholdning, innkjøp og returnerer
  • Funksjoner for fakturering
  • Tidsoppfølging
  • Analyse for rapportering

… og mye mer! Dynamics 365 Field Service gir deg de verktøyene du trenger for å levere eksepsjonelle kundeopplevelser.

 

 

Axdata er leverandør av Microsoft Dynamics 365

Les om andre applikasjoner i Dynamics 365

I et marked som stadig blir tøffere, med økt konkurranse og høye krav til effektivitet og nøyaktige data, er det avgjørende å ha et forretningssystem som håndterer utfordringer og kan følge utviklingen i markedet. Microsoft Dynamics 365 forener løsninger for ERP, CRM og BI i en og samme skyløsning, noe som forenkler og forbedrer dine prosesser.

Ønsker du å forbedre servicetilbudet for dine kunder?

Kom i gang med Dynamics 365 Field Service for å øke effektiviteten i service arbeidet til din bedrift samtidig som du kan redusere driftskostnadene dine. Vi i Axdata hjelper dere gjerne i gang på reisen mot det beste servicetilbudet dere kan oppnå. Ta kontakt med oss i dag for en prat om hvordan dere kan utnytte Dynamics 365 Field Service.